ZSTI na Targach EXPO z marką lokalną Zagórzańskie Dziedziny

Już po raz drugi na stoisku ZSTI pojawiły się akcenty regionalne – partnerem szkoły była bowiem lokalna marka Zagórzańskie Dziedziny. Impreza odbyła się pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Kuratorium Oświaty w Krakowie.
Festiwal Zawodów to wydarzenie, które wieńczy działania w zakresie doradztwa zawodowego dla uczniów szkół podstawowych w całym województwie małopolskim. Przedsięwzięcie jest organizowane od 2013 r. we współpracy ze szkołami oraz przedsiębiorcami. Obecnie realizowane jest w ramach projektu „Zawodowa Małopolska” dofinansowanego z Funduszy Europejskich.
Formuła Festiwalu ma charakter branżowy i polega na prezentacji zawodów, w których kształcą szkoły zawodowe oraz szkoły wyższe. Prezentacje uzupełniają przedstawiane przez małopolskich przedsiębiorców możliwości zatrudnienia w danym zawodzie. Festiwal, na przestrzeni lat, stał się ważnym miejscem spotkań uczniów, podejmujących decyzję o wyborze dalszej ścieżki edukacyjnej na poziomie szkoły ponadpodstawowej i często także o wstępnym wyborze zawodu, jaki będą wykonywać w życiu.
Przez dwa dni wystawcy – szkoły ponadpodstawowe, uczelnie wyższe, pracodawcy prześcigali się w pomysłach, by przyciągnąć uwagę zwiedzających. Na blisko stu interaktywnych stanowiskach można zobaczyć m.in. pokazy barmańskie, mody, robotyki, mechaniki samochodowej oraz wiele innych związanych z branżami: mechaniczno - transportową, rolniczo - leśną z ochroną środowiska, elektroniczno - informatyczną, turystyczno -gastronomiczną, medyczno - społeczną, handlowo - usługową, budowlaną i energetyczno - chemiczną oraz mundurową. Na targach w tym roku pojawili się także pracodawcy nowych technologii oraz partnerzy zagraniczni z Francji, Słowacji, Niemiec i Chorwacji.
Wśród sześciu Branżowych Centrów Umiejętności swoją ofertę związaną z branżą programowania i informatyki prezentowało także działające przy ZSTI IBCU z Mszany Dolnej.
Oferta ZSTI cieszyła się ogromną popularnością wśród zwiedzających. Na stoisku technikum reklamy można było zobaczyć wiele nowości branżowych, takich jak druk sublimacyjny, druk 3D, studio fotograficzne, pokazy graficzne, laser CNC służący do tworzenia grawerunków na różnych materiałach. Dodatkową atrakcją była oferta lokalnej marki Zagórzańskie Dziedziny, z którą szkoła kontynuuje trwającą już ponad rok współpracę.
Dla uczniów ZSTI udział w targach był niezwykle ciekawym doświadczeniem. Szczególnie dla przyszłych specjalistów z klasy reklamy była to cenna lekcja, podczas której wiedzę teoretyczną mogli skonfrontować z praktyką zawodową.
Udział w targach wymagał od nas wiedzy logistycznej. Przygotowania trwały kilka miesięcy. To było ogromne przedsięwzięcie. Musieliśmy nie tylko opracować materiały prasowe, które znalazły się w katalogu wystawowym targów, ale także nawiązać współpracę z przedsiębiorcami z branży, co było wymogiem organizatorów – tłumaczą przedstawiciele ZSTI. Sam udział w targach, to były trzy dni ciężkiej pracy – począwszy od opracowania koncepcji, transport wszystkich materiałów, poprzez przygotowanie stoiska, aż wreszcie promowanie szkoły wśród tysięcy gości odwiedzających targi.
Agnieszka Biel - Habieda